logo-millennium-visie.jpg

kb

 

Bericht
  • EU e-Privacy Richtlijnen

    Wij maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring. Ga voor meer informatie naar Privacy pagina.

    Bekijk Privacy Richtlijnen

Zonde
Zonde

Zonde

Een zonde begaan?

Een zonde is een ernstige of minder ernstige handeling tegen de morele wetten van de godsdienst: iedere vrijwillige overtreding van goddelijke of zedelijke wetten. De term zonde impliceert een zekere ongehoorzaamheid aan God en wordt gebruikt in het jodendom, christendom en islam, maar niet in religies zoals het boeddhisme of in geloofssystemen waarin men geen persoonlijke godheid kent. De zonde is vaak sterk verweven met de religieuze betekenis van schuld; het bekennen van schuld, het begaan van een zonde, misstap, verkeerdheid, afkerigheid, dwaling, kwaad, misslag, ondeugd, of een overtreding van Gods Gebod. Of een schuldbekentenis in relatie tot boetedoening.

Mijn visie

Indien zoiets als zonde zou bestaan, dan is dat: jezelf toestaan te worden wat je bent door de ervaringen van anderen! Dit is de 'zonde' die je hebt begaan. Je wacht niet je eigen ervaring af, maar accepteert de ervaring van anderen als hét (jouw) evangelie.

jezus afbeeldingJe ideeën over 'goed en fout' en 'zonde en erfzonde'  zijn precies dat ............ ideeën. Ideeën zijn de gedachten die het wezen van |Wie-je-bent| uitmaken! Onze waarden zijn niet verkeerd,  maar zij zijn echter ook niet goed. Het zijn gewoon oordelen. Waarderingen. Beslissingen. En .............. het zijn merendeels beslissingen die niet door jou, maar door iemand anders zijn genomen. Door je ouders bijvoorbeeld of je godsdienst. Door onderwijzers, historici of politici. Slechts een gering aantal van de waardeoordelen die jij in jouw waarheid hebt opgenomen, zijn oordelen die jij persoonlijk hebt geveld op basis van je eigen ervaringen.

Al het denken is creatief en géén gedachte is krachtiger dan de oorspronkelijke gedachte; de achterliggende gedachte, de allereerste gedachte, de oergedachte. Daarom wordt deze ook wel de erfzonde genoemd. De erfzonde komt erop neer, dat je éérste gedachte over een ding een vergissing is. Die vergissing wordt dan vele malen verergerd, elke keer als je een tweede of derde gedachte over 'iets' hebt.

Sommige van onze religies hebben hele theologieën rond het begrip 'erfzonde' opgebouwd. En dat is precies wat het is,..................... letterlijk: een misvatting!

Klik hier voor meer informatie>>>>>

 

 


Millennium-Visie
Tel. 06 – 20834965
www.millennium-visie.org
info@millennium-visie.org

Joomla Templates by Joomlashack