logo-millennium-visie.jpg

kb

 

Bericht
  • EU e-Privacy Richtlijnen

    Wij maken gebruik van cookies, om onze website te verbeteren, en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring. Ga voor meer informatie naar Privacy pagina.

    Bekijk Privacy Richtlijnen

Geloven?
Geloven?
  • 'Geloof kan niet onderwezen, niet geleerd worden; het is de genade van God'. Een geloof belijden is één ding; geloof verwezenlijken is iets anders'.
  • 'Geluk kan niet komen door alleen maar in God te geloven. Geloof is een proces. Door dit proces wordt de God binnenin ons gewekt en levend gemaak'; het is het 'leven in God', dat gelukkig maakt'.
  • 'Geloof in de menselijke ziel is de brug tot geloof in God'.
  • 'In diepte is iedere ziel goed. Alleen geloof hierin geeft ons reden voor ons geloof in de goedheid van God'.
  • 'De mens heeft de neiging zijn geloof en zijn ethiek aan te passen aan wat hem goed uitkomt'.

Klik hier om meer te lezen>>>>>

Het nieuw-geloof

Wat is geloof? 'Het is absolute zekerheid dat onze hoop ook werkelijkheid wordt en het is het bewijs van dingen die wij niet kunnen zien'. [Hebreeën 11:1] 

Het traditioneel geloof is een geloof volgens tradities of overlevingen. De oorsprong van dit traditioneel of christelijk geloof is de 1e Concilie van Nicea en Constantinopel. Tijdens deze Concilies zijn de regels en de dogma's samengesteld, waarvan wij nu nog getuigen zijn. Op basis van deze geloofgetuigenissen - geloofsbelijdenissen - hebben wij ons huidig kerkelijk geloof gebaseerd. Het geloof is duidelijk een verhaal 'ooit-eens'; een geloofgetuigenis 'ooit-eens', die generaties na generaties is doorgegeven.

jezus geboorte_3Geloof heeft met innerlijke beleving te maken, met innerlijk gevoel. Let wel innerlijk gevoel, niet een gevoel dat zo maar komt aanwaaien. Het innerlijke gevoel dat door de eeuwige ziel wordt vertegenwoordigd. Dat enige, unieke gevoel vertegenwoordigt God in jouw lichaam. Dat gevoel, die beleving wordt ontkent door de Kerk, omdat zij de voorgeschreven regels en dogma's blijven volgen, want ............... zo staat het geschreven in de Bijbel.
In de Bijbel staat volgens deze kerkelijke wetenschap het Woord van God geschreven, gedicteerd door de boodschappers van God. Dat unieke Woord zou dicteren en verkondigen wat God wel of niet van ons zou verlangen. Dat Woord van God zou inhouden wat God wel of niet van ons zou verwachten. Dat Woord van God zou aangeven wat God wenste van ons. Dat geschreven Woord vertelde wat goed en kwaad was. Dat Woord vertelde hoe jij moest leven, hoe jij je moest gedragen ............... hoe jij je moest gedragen naar God toe. Dit alles zou vervat zijn in regels en dogma's opgesteld door de boodschappers van God.

Niets is minder waar, want God heeft de belangrijkste Wet - de Wet van de Vrije Wil - aan de mensheid gegeven. Op basis van deze Wet is iedere geïncarneerde ziel vrij om te doen wat hij of zij wenst te doen. Niet leven volgens de kerkelijke dogma's en opgelegde regels is niet het verwerpen van Gods Geboden, maar ze juist ondergaan. Je ondergaat en accepteert het leven door juist de door mensen opgelegde regels te verwerpen en zelf het leven ter hand te nemen, door zelf te kiezen wat wel en wat niet goed is. Wat wel of niet goed is voor jouw persoonlijke ervaring, jouw persoonlijke beleving van het geloof in God.

Geloof in God is niets anders dan je laten leiden door je innerlijke gevoel van al-wetendheid: 'Ik weet dat God bestaat', is iets anders dan 'Ik geloof dat God bestaat'.
Het al-weten komt vanuit de Goddelijke gevoel, dat vanuit je hart komt én niet uit de opgelegde regels. Door het te weten, weet je bij elke stap in je precair leventje welke stap de juiste stap is. Niet door de opgelegde regels te volgen, maar door te luisteren naar je innerlijke gevoel. Op die manier word je bevrijd van een last, die door de Kerken zijn opgelegd.

Bevrijd je van die opgelegde regels en het innerlijke gevoel - jouw geloof in God - komt tot een uitdrukking via Gods Liefde in jou! 

Klik hier om meer te lezen>>>

 

 


Millennium-Visie
Tel. 06 – 20834965
www.millennium-visie.org
info@millennium-visie.org

Joomla Templates by Joomlashack